Brazylijczycy w 2020 roku nie oszczędzali na środkach kosmetycznych
Brazylia odnotowała 5,8 procentowy wzrost w zakupie kosmetyków w porównaniu do 2019 roku. Brazylijczycy pomimo szczytu pandemii w 2020 roku nie oszczędzali na kosmetykach i środkach higienicznych.
Większe zapotrzebowanie na środki antybakteryjne i podstawowe środki higieniczne
Dużą rolę w zwiększeniu zapotrzebowania Brazylijczyków na produkty kosmetyczne niewątpliwie odegrała pandemia. Największym zainteresowaniem wśród kupujących cieszyły się, bowiem antybakteryjne mydła, żele, płyny i chusteczki. Wzrosła także sprzedaż produktów papierowych – chusteczek, papieru toaletowego i ręczników.
Wzrost sprzedaży kosmetyków do pielęgnacji skóry twarzy
Ogromną popularnością wśród Brazylijczyków cieszyły się kosmetyki do pielęgnacji twarzy. Maski w tej kategorii produktów zanotowały wzrost sprzedaży aż o 91 %. Chociaż nie była to jeszcze rekordowa procentowa nadwyżka. Pobiły ją kosmetyki z segmentu pielęgnacji ciała, a konkretnie peelingi, których sprzedaż wzrosła o 153,2% w porównaniu do 2019 roku.
Perfumy również na topie
Kolejnym artykułem cieszącym się dużą popularnością wśród Brazylijczyków były perfumy. Bez wątpienia wzrost ich sprzedaży o 8,4% również należy do rekordowych w 2020 roku. Mieszkańcy Brazylii ze względu na ograniczony dostęp do sklepów bezcłowych i wyższe ceny kosmetyków zagranicznych zwrócili się w stronę lokalnych perfumów.
Wzrosło zapotrzebowanie na środki do pielęgnacji włosów
Pandemia wpłynęła także na zwiększenie higieny w zakresie mycia i pielęgnacji włosów. W rezultacie w 2020 roku odnotowano wzrost sprzedaży szamponów o prawie 8%. Brazylijczycy bardzo chętnie kupowali także odżywki do włosów – tu nastąpił wzrost zapotrzebowania o 18,6 %. Natomiast pozostałe produkty do pielęgnacji włosów odnotowały wzrost sprzedaży o 12,6%.