Inwestycja w rynek jaj konsumpcyjnych

Inwestycja w rynek jaj konsumpcyjnych

Można przypuszczać, że stosunkowo często pojawia się pytanie, w co warto zainwestować? Oczywiście nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie – różne drogi prowadzą do sukcesu. Ponadto dobrze zwrócić uwagę na to, co się dzieje wokół.

W co się inwestuje w Brazylii?

Brazylia nie jest rzecz jasna wyjątkiem, ale można powiedzieć, że mamy do czynienia z inwestowaniem w rynek jaj konsumpcyjnych. Wzrost wynosi 2 procent, co daje 54,4 mld sztuk. Co więcej, możemy mówić o ustanowieniu nowego rekordu.

Trudno nie zadać sobie pytania, co sprawia, że mamy do czynienia z napędzeniem wzrostu produkcji? Naturalnie po raz kolejny nie ma jednej odpowiedzi, ale na pewno należy podkreślić wzrost spożycia. Wzrost spożycia to jeden z głównych czynników. Dobrze też odnieść się do konkretów – wskaźnik konsumpcji za 2020 rok wyniósł 251 jaj rocznie (przeciętne spożycie w 2019 roku to 230 jaj). Warto również zdawać sobie sprawę z tego, że konsumpcja krajowa w Brazylii odpowiada za 99,7% zagospodarowania jaj. Co za tym idzie, można więc powiedzieć, że na eksport trafia zaledwie 0,3% jaj. Wypada też podejść do tematu szczegółowo – niemal 65% wysyłek stanowią jaja świeże, natomiast pozostała część to przetwory jajeczne.

Nie sposób też nie wspomnieć o tym, że brazylijska branża jajeczna zaczyna myśleć o ekspansji zagranicznej. Niektórzy mogą mówić, że to wstępne plany (co jest oczywiście prawdą), ale nie koncentrujmy się wyłącznie na działaniu. Krótko mówiąc, chodzi o plany, które należy potraktować naprawdę poważnie. Kto wie, może popularność brazylijskich jaj dorówna popularności brazylijskich kurczaków.

Z drugiej strony wszystko zweryfikuje czas.